У 2023 році українські перевізники виконали 362 тисячі перевезень до Польщі. Для порівняння, у 2021 році цей показник становив 229 тисяч, у 2022 – 307 тисяч.
Обирайте найкращі банки, страхові компанії, МФО та платіжні системи! До 15 лютого беріть участь у онлайн голосуванні рейтингу “ТопФінанс” та визначте своїх фаворитів разом з Delo.ua та журналом “ТОП100: рейтинг найбільших” Проголосувати
Про це повідомили у пресслужбі Мінінфраструктури.
У міністерстві відзначають, що кількість перевезень зросла за рахунок імпорту палива та гуманітарних вантажів. Із загальної кількості перевезень за 2023 рік 280 тисяч складають комерційні перевезення. 68 тисяч – це перевезення палива та ще близько 15 тисяч – перевезення гуманітарних вантажів.
“Ключова причина зростання кількості перевезень українських компаній – це реакція на наслідки російської збройної агресії. Перевезення палива, гуманітарних та військових вантажів – займають близько 20% із загальної структури всіх перевезень. Разом з тим, українські перевізники виконують рейси по всій Україні. Вони перевозять товари до Харкова, Одеси, Запоріжжя – та інших прифронтових регіонів, куди рейси міжнародних перевізників у більшості випадків не виконуються в силу безпекових причин”, – зазначив міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков.
Підписуйтеся на YouTube-канал delo.ua
За його словами, критичного впливу на ринок двосторонніх перевезень з Польщею це не має.
“Натомість за підтвердженням Єврокомісії, Угода про транспортний безвіз з Україною позитивно вплинула на всі сторони домовленостей”, – додав голова Мінінфраструктури.
Останні новини
- Категорія Політика
ВійнаВійна Війна в Україні: всі останні новини (оновлюється)
- Категорія Агро
В Україні різко зростають ціни на продовольчу пшеницю
- Категорія Енергетика
В “Укрнафті” назвали обсяг продажів за паливними картками в 2023 році
Всі новини
У відомстві зазначають, що у 2023 році польські перевізники виконали трохи більше 132 тисяч перевезень до України. У співвідношенні комерційних двосторонніх перевезень між країнами вони займають 33% на ринку, а українські перевізники – 67%. До повномасштабного вторгнення частка ринку двосторонніх перевезень була на рівні 40% і 60% між польськими та українськими перевізниками відповідно.
“Українська сторона системно знаходилась в контакті з Міністерством інфраструктури Польщі, зокрема в питаннях балансу ринку перевезень і недопущення блокади. За останні місяці проведено низку зустрічей, в тому числі за участі польських протестувальників.
Наприкінці грудня минулого року з новою командою Міністерства інфраструктури Польщі ми погодили перелік заходів для розблокування кордону. Проте з того часу жодних змін у питанні розблокування кордону не сталось. Зі свого боку, ми виконали ті заходи, які обіцяли. До прикладу, запустили окрему смугу для порожніх вантажівок на пункті пропуску “Ягодин – Дорогуськ”, проте, через триваючу блокаду, результати цього заходу побачити неможливо. Щоденно польська сторона приймає там тільки близько 30 вантажівок, тож електронна черга сягає десятків днів очікування”, – пояснив Кубраков.
Протести польських перевізників
6 листопада 2023 року польські перевізники розпочали страйк на українському кордоні, заблокувавши роботу КПП “Корчова – Краківець”, “Гребенне – Рава-Руська” та “Дорогуськ – Ягодин”. Причиною акції протесту вони назвали надмірну конкуренцію після лібералізації міжнародних перевезень між Україною та країнами ЄС.
У їхні вимоги входить вимога повернення до системи видачі дозволів для українських перевізників, посилення правил перевезення за ЄКМТ, запровадження окремої черги в системі “є-Черга” для транспортних засобів із номерами Євросоюзу, створення окремої черги для порожніх фур, та забезпечення доступу до системи “Шлях”.
Раніше повідомлялося, що Україна виконала свою частину домовленостей щодо розблокування польсько-українського кордону. Їх узгодили ще в грудні під час візиту представників польського уряду до Києва. Наразі українська влада очікує від польської сторони подальших кроків.
Нагадаємо, у Європейській комісії підтримують збереження Угоди про лібералізацію перевезень між Україною та ЄС. Водночас там наголосили, що умови, в яких водії опинилися через блокаду, є драматичними. Від цієї ситуації обидві сторони отримують збитки.
Discussion about this post